Bezobslužné prodejny v ČR pod taktovkou KNOWINSTORE slaví první výročí

Na jaře 2022 se v České republice otevřela první automatizovaná prodejna, na níž se jako dodavatel a garant technologického řešení podílel tým z KNOWINSTORE. První prodejna vznikla ve Strakonicích, kde nejdříve proběhla rekonstrukce celé prodejny a následné převedení do automatického režimu 24/7.

Na českém trhu jsme objevili lokální technologické řešení, které vyhovovalo veškerým parametrům legislativy i ekonomiky provozu. Na základě společných priorit v oblasti inovací v retailu jsme poté s novým konceptem bezobslužných prodejen oslovili skupinu COOP“ uvádí Pavel Kozler, Executive Director KNOWINSTORE.

Bezpečnost prodejen v režimu 24/7 zaručuje kamerový systém, který nepřetržitě monitoruje prostor v reálném čase. Dalším bezpečnostním prvkem je využití českého verifikačního nástroje BankID, který slouží ke vstupu i odchodu z prodejny. Bankovní identita navíc poslouží k identifikaci zákazníka v případě krádeže.

Na základě pozitivních výsledků a ohlasů ze stran zákazníků z prodejny ve Strakonicích se během uplynulého roku otevřely další prodejny 24/7 v Českém Krumlově, Bujanově, Ústí nad Orlicí, Lipně nad Vltavou a Berouně. Každá z prodejen je specifická svou plochou, sortimentem i geografickou lokalizací, což napomáhá k vyhodnocování výsledků a vzniku případných podnětů, jak obchodní síť 24/7 efektivně dále rozvíjet.

Kromě automatizovaných prodejen v rámci družstva COOP vznikl v minulém roce projekt Futureshop247. Jedná se o první projekt svého druhu ve střední Evropě pro segment Petfood&care. Za celým projektem stojí společnosti KNOWINSTORE a Moris Design. Futureshop247.cz navíc nabízí zajímavou příležitost, jak integrovat více služeb do jednoho celku, a to budování samoobslužných komunitních center. Ta se poté mohou stát novým středobodem společenského života v menších obcích nebo izolovaných satelitních lokalitách a jsou schopna fungovat v udržitelném a nákladově nenáročném módu.

V roce 2023 je prioritou týmu KNOWINSTORE zaměření jak na roll out dalších obchodů 24/7 u firem, které již tento koncept s úspěchem vyzkoušely a mají zájem rozšiřovat svou síť, tak i na otevírání dalších příležitostí v segmentech, které na přiblížení plně bezobslužného a automatizovaného provozu čekají.