Značka Rolls-Royce se etablovala na českém trhu

Značka Rolls-Royce je synonymem pro luxusní automobily a velice náročné zákazníky. Společnost Rolls-Royce Motor Cars má proto vybudované velmi silné produktové portfolio a své vozy neustále zdokonaluje, a to jak po estetické, tak i po technické stránce. V České republice vzniklo lokální dealerství v roce 2016 jako součást prodejní společnosti CarTec Group. PR tým Knowcomm jim společně s agenturou VizooImage byl dlouholetým partnerem a pomohl značce proniknout na český trh.

Hlavním úkolem spolupracujích agentur bylo přiblížit značku českým zákazníkům, navázat a prohloubit mediální vztahy, a to nejen s automotive tituly, ale také s byznysovými a life-stylovými médii. V rámci dlouhodobé spolupráce, která trvala od roku 2017 do prvního čtvrtletí roku 2022, navrhoval PR tým komunikační strategie k odhalení nových modelů a zakázkových Bespoke vozů, které byly v showroomu Rolls-Royce Motor Cars Prague postupně představovány. Cílem jejich strategie bylo značku, která vychází tradičních hodnot, má mnohaletou historii a punc výjimečnosti, více přiblížit současné společnosti a zároveň ji propojit se soudobými trendy, aniž by ztratila cokoliv ze své jedinečné DNA.

PR strategií s názvem „Zažijte Rolls-Royce“ se zaměřili zejména na získání osobní zkušenosti s modely Rolls-Royce a na možnost prožít zcela výjimečný zážitek z jízdy i doprovodných aktivit, jako byly například přednášky o umění a technologii či individuální rozhovory se zástupci Rolls-Royce.  Nejvýznamnější kampaně byly zaměřeny na tři nové automobily: Phantom, Cullinan a Ghost, některé z nich byly věnovány i zakázkovým Bespoke modelům.

Možnost „Zažít Rolls-Royce“ měli novináři i vybraní influenceři během exkluzivních press tripů ve Vysokých Tatrách (SK), při návštěvě výrobního závodu v Goodwoodu (UK) nebo třeba během testování ve Skalistých horách (USA). Díky pestré skladbě témat a kontinuální komunikaci s médii se podařilo každým rokem navyšovat počet mediálních ohlasů z počátečních 72 za rok 2017 až na 355 mediálních výstupů v roce 2021. Mediální hodnota AVE za rok 2017 činila 188 440 €. Za období roku 2021 byla hodnota AVE již více než čtyřnásobná (834 373 €).

Do komunikace byly zapojeny i nové formáty, aby se značka posunula progresivním směrem a přiblížila své produkty mladé generaci. Součástí klíčových kampaní bylo oslovování vhodných influencerů. V souladu se značkou Rolls-Royce byly vybrány takové osobnosti, které jsou orientovány na luxusní komodity, jako je móda, designové výrobky, architektura nebo přímo automobily. Ve vozu Rolls-Royce se tak svezla například módní návrhářka Ivana Mentlová, fashion influencerka Bé Hà Stylewithme, Monika Marešová nebo MenT, který se ve svém Youtube profilu Ment´s Garage zaměřuje na recenze luxusních automobilů, a řada dalších.