Kontinuálně roste počet českých domácností, které mají alespoň jeden televizor připojený k internetu. Aktuální data ukazují, že jde o 45,7 % televizních diváků. Tato skutečnost je přirozeně závislá na neustálém růstu počtu domácností připojených k internetu – v současnosti jde o 83 % obecné populace.
Tento trend ovlivňuje také užívání placených služeb TV obsahu. Za poslední čtyři roky došlo k růstu o 20 procentních bodů (z 2 % v roce 2018 na 22 % ve 3Q roku 2021). „Největší skok pozorujeme s nástupem pandemie COVID-19 a s ní souvisejícími lockdowny, které výrazně přispěly k využívání služeb placeného obsahu. Největším favoritem je přitom Netflix, který využívá 18,2 % obecné populace,“ přibližuje Zdeněk Kubena, research director agentury KNOWLIMITS. Současně dodává, že i přes zmíněné skutečnosti je denní průměrný čas strávený u TV přijímačů poměrně stabilní. Tento čas je počítán z reálného měření PCEM a jde o čas strávený sledováním lineárního vysílání a odložené sledovanosti TS0-3 dny (HBBTV, obsah z přehrávačů, který byl zaznamenán a přehrán do 3 dní od lineárního vysílání). Do ATS není zahrnuto sledování placených služeb, mezi než patří např. Netflix, HBO, Apple TV apod., či dalších neplacených obsahových služeb, jako je kupříkladu YT.
„V současnosti se často hovoří o významné změně mediálního chování Čechů, a to zejména v oblasti konzumace internetu. Hlavním mediálním kanálem u nás však stále zůstává televize,“ upozorňuje Zdeněk Kubena na aktuální výsledky kontinuálního výzkumu, realizovaného každé 3 měsíce v rámci TV metrového projektu. Výzkumné oddělení skupiny KNOWLIMITS získaná data dále analyzuje, zpracovává a využívá v rámci plánování kampaní pro klienty agentury.
Výzkum slouží především ke kalibraci a zajištění reprezentativy projektu PCEM neboli Projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu TV, jehož zadavatelem je ATO (Asociace Televizních Organizací). Je realizován na reprezentativním vzorku obecné populace ČR kombinovanou metodou dotazování F2F/CATI v přibližně 2 800 domácnostech (cca 6 500 respondentů) v každé vlně. Poslední vlna byla realizována v období červenec-září 2021. Z jejích výsledků dále vyplývá, že vybavenost domácností alespoň jedním televizorem je poměrně dlouhodobě stabilní. V poslední vlně činí 91,5 %. „Za uplynulých 5 let došlo k minimálnímu poklesu, a to pouze o 2,5 procentního bodu,“ upřesňuje Zdeněk Kubena.