V průběhu podzimu jsme zahájili spolupráci se sochařem Petrem Váňou a Pavlem Max Vincencem, art directorem a specialistou na AR (rozšířenou realitu), a společně jsme podpořili projekt návratu Mariánského sloupu na Staroměstské náměstí. Součástí realizovaných marketingových aktivit bylo vytvoření webových stránek, facebookového profilu a také speciálního filtru rozšířené reality, ve kterém je možné zobrazit 3D model sloupu a sdílet vlastní selfie ve stylu barokní sochy.
S cílem šířit povědomí o projektu, ať už o jeho současnému stavu nebo historii, jsme vytvořili webové stránky www.mariansky-sloup.cz. Na nich je možné podepsat elektronickou petici a podpořit stavbu sloupu na náměstí, přečíst si příběh i širší kontext projektu a zároveň získat odkaz na spuštění facebookového filtru rozšířené reality. „Celou komunikaci s veřejností jsme chtěli pojmout trochu nevšedně, a proto jsme se rozhodli pro augmentovanou realitu. Tato moderní technologie dokáže věrohodně zprostředkovat vizi, jak by objekt mohl vypadat v budoucnu,“ uvádí Creative Director KNOWLIMITS Group, Lukáš Capanda.
Facebooková aplikace ukazuje plánovanou podobu sloupu přímo na místě, kam uživatel namíří fotoaparát svého telefonu. „Aplikaci můžete vyzkoušet kdekoliv, nejen na Staroměstském náměstí, a během pár vteřin před vámi vyroste Mariánský sloup, který si můžete zblízka prohlédnout a dozvědět se o něm základní fakta. Navíc otočením fotoaparátu si může každý udělat i ‚sošnou‛ selfie, jejímž sdílením na svůj Facebook vyjádří podporu projektu,“ dodává Lukáš Capanda.
Web: https://www.mariansky-sloup.cz/
Facebook: https://www.facebook.com/marianskysloup/