V loňském roce jsme realizovali marketingovou kampaň pro projekt Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí, jejíž součástí byla také rozšířená realita, která byla dvakrát oceněna v letošním ročníku IMC Czech Awards 2020.
Mariánský sloup v posledních několika letech doslova rozděloval českou společnost. Snaha o jeho navrácení na Staroměstské náměstí budila kontroverze. Zastánci v něm spatřovali symbolickou vzpomínku na obránce Prahy během třicetileté války. Naopak odpůrci ho vnímali jako symbol mnohaleté habsburské nadvlády a útlaku českého národa.
Repliku Mariánského sloupu vytvořil sochař Petr Váňa. Původní sloup strhl dav 3. listopadu 1918 po pádu habsburské monarchie. Lidé ho považovali za pobělohorský symbol rakouské a katolické nadvlády v českých zemích. Na své místo se tak vrátil po více než 101 letech.
„Cílem celé kampaně bylo zviditelnění a informování veřejnosti nevšedním a zajímavým způsobem. Do komunikace jsme zapojili moderní technologie, jako je rozšířená realita, která je stále více populární. Využili jsme ji hned v několika rovinách, abychom lidem více přiblížili vizualizaci Mariánského sloupu, edukovali je a vtáhli do samotného projektu,“ říká Lukáš Capanda, Creative Director KNOWLIMITS Group.
IMC CZECH AWARDS je soutěž, která oceňuje to nejlepší z českého integrovaného marketingu, převážně kampaní, které nespoléhají primárně na televizi, ale využívají všech dalších forem marketingu. Trofeje v podobě malých betonových „pilířů kreativity“ si letos domů odneslo celkem 36 projektů a jedním z nich byl i Mariánský sloup AR. Uděleno bylo celkem 10 zlatých, 13 stříbrných a 13 bronzových ocenění. Při výběru vítězů rozhodla rovnováha mezi strategií, kreativní myšlenkou, profesionálním zpracováním a prokazatelnými výsledky. S naší kampaní pro Mariánský sloup jsme se umístili na druhém místě v kategorii Inovativní myšlenka nebo koncept a na bronzové pozici v kategorii Charitativní a neziskový marketing.
Podrobnosti o kampani najdete i ve videu na https://bit.ly/Mariánský_sloup_Knowlimits.