Hranolky Aviko na sociálních sítích

Globální značka Aviko, která se zaměřuje na zpracování brambor, chce být více vidět, a to také na sociálních sítích. Chce tak dohnat zahraniční pobočky, pro které je on-line standardním komunikačním kanálem. Komunikaci společnost zahájila na konci roku 2018 a pro spolupráci si vybrala PR team agentury Knowlimits. „Cílem bylo začít pravidelně komunikovat na Facebooku. Profil Aviko ČR jsme spravovali od prosince 2018 do května 2019,“ říká Veronika Jíšová z agentury Knowlimits.

Společnost Aviko byla založena v roce 1962 v Nizozemí jako společná iniciativa skupiny farmářů. Od té doby ušla dlouhou cestu a aktuálně patří mezi čtyři největší společnosti zpracovávající brambory na světě. S 50% podílem na trhu je dnes globálním lídrem na trhu předsmažených hranolků a její výrobky se prodávají v 70 zemích po celém světě.

„Aviko se koncem loňského roku rozhodlo se svými zákazníky komunikovat také prostřednictvím sociálních sítí. Hlavním kanálem se stal Facebook, kde jsme se zaměřovali právě na B2C komunikaci. Naším hlavním cílem bylo dostat informace o značce mezi pevně vymezené cílové skupiny a seznámit veřejnost s jejími benefity, jakými je například pečlivý výběr brambor či specifický způsob krájení a smažení hranolek, a také s vybranými produkty firmy Aviko,“ vysvětluje Veronika Jíšová z Knowlimits.

„V rámci komunikace jsme vsadili na uvolněný tón, hravost a zábavu,“ zmiňuje Jíšová a dodává, že cílem bylo postupné budování komunity kolem značky Aviko.  Profil má působit odlehčeně, bavit a přinášet nové informace. „Abychom neorientovali příspěvky čistě na produkty, využívali jsme mix různých formátů a konceptů,“ říká Veronika Jíšová. Jedním z nich byl koncept „Poznej Aviko“, prostřednictvím kterého byli uživatele seznamováni s detaily ohledně samotné výroby a značky. Téma hranolek bylo také propojeno se sezónními tématy, takže je uživatelé mohli vidět například u šikmé věže v Pise nebo na horách. Nechyběly ani zábavné gify, hravé soutěže a recepty z dílny Aviko.

Za půlroční období spolupráce se podařilo zdvojnásobit počet fanoušků. Zároveň se dařilo fanoušky zapojovat a dosáhnout skvělé interakce u příspěvků, kdy získaly více než 4 900 likes. I díky pravidelně realizovaným kampaním byl dosah příspěvků za dané období přes 2 miliony relevantních uživatelů.